2021-11-17

Scania pomalowana na matową czerń z zielonymi światłami za wlotem powietrza i bardzo specjalna osłona przeciwsłoneczna przykuwa uwagę na chińskich targach. Okazuje się, że jest to pojazd autonomiczny, który wspólnie opracowały firmy TuSimple i Scania.


Grupa Traton, spółka matka m.in. Scanii i MAN, już w 2020 roku podpisała umowę o współpracy z amerykańską firmą TuSimple, zajmującą się technologią pojazdów autonomicznych. Dzięki tej technologii autonomiczne ciężarówki do poziomu 4 mogą autonomicznie jeździć po drogach publicznych. Poziom 4 oznacza, że ​​ciężarówka może sama jeździć, ale kierowca musi być nadal obecny w kabinie, aby interweniować w razie potrzeby. W międzyczasie może robić inne rzeczy, takie jak aktualizacja administracji lub drzemka. Co więcej, kierowca może przejąć kontrolę, gdy ciężarówka zbliża się do obszaru, w którym autonomiczna jazda jest niedozwolona lub możliwa, na przykład ostatnia część do klienta lub DC. Można sobie wyobrazić, że taka ciężarówka potrzebuje dodatkowych zmysłów do skanowania ruchu i trasy. 


W tej chwili rozwój wynikający ze współpracy jest już dużo dalej, o czym świadczą te zdjęcia. To, co tu widzimy, to Scania z alternatywnym dachem. Ten dach to prawdopodobnie plastikowy, opływowy kaptur, w który teraz starannie wbudowano wszelkiego rodzaju technologie. Tylko okrągłe czujniki pod lustrami nie zostały jeszcze zintegrowane z projektem. Wyjątkowe jest to, że nie dokonano wyboru nowych kamer cofania, które teraz oferuje również Scania. To sprawiłoby, że wyglądałby jeszcze bardziej wyrafinowanie.


Scania 500S, pomalowana na czarny mat, jest obecnie wystawiana na chińskich targach, wystawie CIIE w Szanghaju. Chiny wydają się być idealnym krajem do jazdy autonomicznej. Do zaprezentowania nowych możliwości technologicznych Scania wybrała najbardziej luksusową kabinę, jaką posiada, S-Highline.

Jeśli masz pytania - napisz do nas.
Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie
Skontaktuj się