Większość Parlamentu Europejskiego chciałaby w przyszłości egzekwować zakazy prowadzenia pojazdów w całej UE.
Projekt zdobył poparcie różnych grup politycznych, a posłowie podkreślają, że celem inicjatywy jest nie tylko poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, ale także zwiększenie świadomości kierowców.
Unijne normy emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych zatwierdzone po napiętej debacie w Niemczech.
Porozumienie musi jeszcze uzyskać zatwierdzenie na sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego.
Unia Europejska – Liczba przejazdów kabotażowych w Unii Europejskiej spadła rok do roku o 9 proc.
Przewozy kabotażowe stanowią jedyną gałąź transportu drogowego, która wyraźnie skurczyła się w ubiegłym roku.
Unia Europejska – IRU wzywa Komisję Europejską do „otwarcia swoich instrumentów prawnych” w sprawie Brennero.
Kolejki sięgają 70 km, a wakacje tuż tuż.
Unia Europejska – „Służby kontrolne nie mogą wymagać rachunku hotelowego podczas kontroli odpoczynku” – wyjaśniła Komisja Europejska
Dokument Komisji Europejskiej do pobrania
Unia Europejska – ELA wydała swoje pierwsze dwie ulotki informacyjne „Czas jazdy i odpoczynku” oraz „Oddelegowanie kierowców”.
ELA ogłosiło szereg działań zaplanowanych na 2022 r., w tym organizację skoordynowanej kampanii informacyjnej i uświadamiającej na temat transportu drogowego.
Unia Europejska – Komisja Europejska uaktualniła listę poważnych naruszeń, które mogą prowadzić do utraty dobrej reputacji i licencji transportowej.
Nowe przepisy są natychmiast stosowane we wszystkich krajach UE, bez konieczności ich implementacji przez przepisy krajowe.
Unia Europejska – „Wojna i sankcje obciążą produkcję palet Epal w krajach UE” Ceny wzrosną.
Epal obawia się zarówno wąskich gardeł w dostawach drewna, jak i rosnących cen energii, transportu i innych surowców.
Unia Europejska – IRU wzywa do podjęcia działań w zakresie cen paliw w transporcie drogowym, aby zapobiec kryzysowi gospodarczemu.
Średnie ceny oleju napędowego, w tym podatki i akcyza, w 51 krajach we wszystkich regionach, które IRU monitoruje co tydzień, wzrosły o 33% w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Unia Europejska – Parlament Europejski zatwierdził reformę opłat za przewozy drogowe. Winiety czasowe do 2030r.
Celem nowych przepisów jest zmiana modelu opłat drogowych opartego na czasie przejazdu, na system oparty na rzeczywistej liczbie kilometrów, aby lepiej odzwierciedlić zasady "zanieczyszczający płaci" i "użytkownik płaci".