Belgia – Urząd Miasta Antwerpii wykorzystuje wysokiej jakości technologię, aby zapewnić, że ciężarówki poruszające się po obwodnicach robią to z działającą instalacją AdBlue.
Urząd Miasta Antwerpii wykorzystuje wysokiej jakości technologię, aby sprawdzić czy ciężarówki poruszające się po obwodnicach robią to z działającą instalacją AdBlue.
Miasto Antwerpia ustanowiło strefę niskiej emisji od 2017 roku. Tak zwane zanieczyszczające samochody ciężarowe nie mogą jeździć po obszarze między obwodnicą Antwerpii a lewym brzegiem Skaldy. Według Natwerpen, w mieście jeździ teraz znacznie więcej stosunkowo czystych samochodów, ale zbyt wiele ciężarówek nadal jeździ po obwodnicy z wyłączoną instalacją AdBlue.
Oszczędzanie na kosztach eksploatacji
„W ten sposób kierowcy i firmy transportowe chcą zaoszczędzić na kosztach utrzymania i oczywiście kosztach AdBlue. Ciężarówka spełniająca normę Euro VI jeżdżąca z wyłączonym systemem emituje NOx, czyli tlenek azotu, piętnastu ciężarówek, które są zgodne z przepisami.” Według Antwerpii po obwodnicy codziennie jeździ około 25 000 ciężarówek. Jeśli pięć do dziesięciu procent z tego jeździ z wyłączoną instalacją, to daje 2500 ciężarówek dziennie.