Europa – Liczba rejestracji nowych pojazdów użytkowych w UE spadła o 18,1%, spadając dziewiąty miesiąc z rzędu.

Dane z marca pokazują wyraźnie spadkowy pierwszy kwartał roku, w którym rejestracje nowych pojazdów użytkowych w UE spadły o 18,1%, osiągając w sumie 411.097 sztuk.

W marcu 2022 r. rejestracje pojazdów użytkowych w UE kontynuowały tendencję spadkową, spadając dziewiąty miesiąc z rzędu (-24,9%). Z wyjątkiem Rumunii i Cypru (odpowiednio +11,2% i +1,6%) wszystkie rynki UE odnotowały spadki, w tym pierwsza czwórka z Hiszpanią, która odnotowała największy spadek (-41,2%), a następnie Francja (-25,9 %), Niemcy (-19,6%) i Włochy (-9,7%).

Dane z marca pokazują wyraźnie spadkowy pierwszy kwartał roku, w którym rejestracje nowych pojazdów użytkowych w UE spadły o 18,1%, osiągając w sumie 411.097 sztuk.

W pierwszym kwartale do ujemnych wyników regionu przyczyniły się cztery kluczowe rynki UE, choć najgorszy w serii był marzec, w którym Hiszpania spadła o -30,3%, Francja -21,9%, Niemcy -11,6% i Włochy -4,8 %.

Lekkie samochody dostawcze

W podziale na segmenty, w nowych lekkich samochodach dostawczych do 3,5 t, od stycznia do marca, sprzedaż spadła o -21,3% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, łącznie 329 606 sztuk, ponownie na czele z Hiszpanią (-35,7 %), Francja (-24,2%), Niemcy (-13,6%) i Włochy (-5,3%).

Samochody ciężarowe

Do nowych samochodów ciężarowych o dużej ładowności sprzedaż ucierpiała mniej, w marcu spadła o -4,6%, stanowiąc 24 088 sztuk. Cztery główne rynki Europy Zachodniej odnotowały mieszane wyniki. Niemcy i Hiszpania odnotowały spadki (odpowiednio -9,2% i -5,8%), podczas gdy Włochy i Francja odnotowały umiarkowany wzrost (odpowiednio +1,9% i +1,6%).

W indeksie kwartalnym notowany jest niewielki wzrost (+0,6%), sięgający 64 336 jednostek, dzięki wzrostowi zarejestrowanemu w pierwszych dwóch miesiącach 2022 roku.