Europa – Renault Trucks wzmacnia swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój poprzez budowę zakładu demontażu używanych części.

W ciągu ostatnich pięciu lat Renault Trucks zainwestowało w gospodarkę o obiegu zamkniętym, stosując trójtorowe podejście, które polega na regeneracji, zmianie przeznaczenia i recyklingu zużytych samochodów ciężarowych. Renault Trucks prowadzi liczne inicjatywy mające na celu wydłużenie żywotności sprzedawanych przez siebie pojazdów. 

Kontynuując swój plan, producent ogłosił utworzenie Fabryki Używanych Części, zakładu przemysłowego poświęconego wyłącznie recyklingowi ciężarówek i ponownemu wykorzystaniu odzyskanych z nich części i surowców.

Proces demontażu

Wycofane z eksploatacji Renault Trucks wjadą do Fabryki Używanych Części w celu demontażu. Operatorzy usuną komponenty wcześniej zidentyfikowane jako nadające się do ponownego użycia (silnik, skrzynia biegów, kabina, zbiornik paliwa, zderzaki, oświetlenie itp.). Po wyjęciu części przeznaczonych do ponownego użycia pozostałe elementy zostaną poddane recyklingowi.

Komponenty przeznaczone do ponownego użycia zostaną następnie sprawdzone, wyczyszczone i oznakowane w celu wykazu i identyfikowalności. Używane części zamienne zostaną następnie wysłane do pobliskiego sklepu części zamiennych Renault Trucks, podobnie jak nowe części zamienne.

50-60% tańsze części

Podobnie jak nowe części zamienne, używane części zamienne sprzedawane pod nazwą „Used Parts by Renault Trucks” będą udostępniane dealerom na internetowej giełdzie części zamiennych producenta. Używane części będą objęte gwarancją producenta i będą średnio o 50-60% tańsze niż części nowe.

? Źródło: renault-trucks