Europa – Scania wprowadza na rynek „najnowszą generację” silników na biogaz i zapowiada redukcje emisji CO2 nawet o 90%.
Scania wprowadziła na rynek dwa nowe silniki na biogaz, które zapewniają o 5% oszczędność paliwa w porównaniu do swoich poprzedników.
Nowe 13-litrowe silniki na biogaz, zaprezentowane po raz pierwszy na zeszłorocznych targach IAA w Hanowerze w Niemczech, są dostępne w wersjach o mocy 420 KM lub 460 KM i wykorzystują komponenty z najnowszej generacji układu napędowego Super Diesel, aby zwiększyć potencjał oszczędności paliwa.
Henriksson wyjaśniła, że połączenie nowych silników na biogaz ze skrzynią biegów (G25) i tylną osią z układu napędowego opartego na modelu Super zakończyło się sukcesem i spowodowało oszczędność paliwa o 5%. Nowe trio to doskonałe narzędzie do europejskiego transportu długodystansowego, osiągające zasięg do 1800 km w przypadku zastosowania największych zbiorników na bio-LNG oferowanych przez Scania.
Scania uważa, że pojazdy na biogaz odgrywają kluczową rolę w dekarbonizacji branży i odejściu od oleju napędowego, umożliwiając zmniejszenie emisji CO2 nawet o 90% w ujęciu „od źródła do koła”. Infrastruktura gazowa w Europie i Wielkiej Brytanii również szybko się rozwija i staje się coraz bardziej dojrzała dzięki rosnącemu popytowi.