Niemcy-(BGL) opracowało pięciopunktowy plan z okazji rozpoczęcia technicznych prac negocjacji koalicyjnych w ramach grupy roboczej ds. mobilności.

Federalne Stowarzyszenie Transportu Towarowego, Logistyki i Gospodarki Odpadami (BGL) opracowało pięciopunktowy plan z okazji rozpoczęcia technicznych prac negocjacji koalicyjnych w ramach grupy roboczej ds. mobilności.

„W związku z dotkliwym niedoborem kierowców, konkurencją dumpingową w drogowym transporcie towarowym i koniecznością ochrony klimatu, branża transportowa stoi przed ogromnymi wyzwaniami” – mówi rzecznik zarządu BGL prof. dr Dirk Engelhardt i FDP nie pozostawia naszej branży i jej średnich przedsiębiorców samych w radzeniu sobie z tymi zadaniami!”

Wymagania dla branży transportowej i logistycznej to:

1. Walka z dumpingiem socjalnym poprzez skuteczną kontrolę unijnego pakietu mobilności, wprowadzenie opłat za parkowanie na parkingach dla ciężarówek parkujących długoterminowo oraz zakaz nocowania w busach.

2. Walka z niedoborem kierowców, pracę nad zwiększeniem miejsc parkingowych dla ciężarówek, które są od dawna niewystarczające, ograniczenie biurokracji przy uzyskiwaniu praw jazdy oraz możliwość wyposażenia kabin kierowców w zaplecze sanitarne.

3. Środki ochrony klimatu, które nie ignorują zagranicznych ciężarówek, obejmują wszystkie dostępne obecnie krótkoterminowe rozwiązania oraz wsparcie ogromnych dodatkowych kosztów napędów alternatywnych, co gwarantuje firmom z branży transportowej (prawie wszystkim firmom rodzinnym) bezpieczeństwo inwestycji i planowania.

4. Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu ciężarówek poprzez obowiązkowe w całej UE wprowadzenie adaptacyjnego tempomatu, zaostrzenie wymogów dotyczących asystentów hamowania awaryjnego oraz odpowiednie wsparcie dla asystentów skrętu.

5. Wsparcie cyfryzacji w sektorze logistyki poprzez cyfrową kontrolę ruchu w celu uniknięcia korków, stworzenie pewności prawnej dla elektronicznego listu przewozowego oraz cyfrowe, ustandaryzowane i przyspieszone procedury w obszarze przewozów dużych i ciężkich.