Polska – Fabryka Mercedesa w Jaworze rozpoczyna budowę bocznicy kolejowej i centrum logistycznego.
Pięć miesięcy po podpisaniu umowy pomiędzy Mercedes-Benz Manufacturing Poland i Wałbrzyską Specjalną Strefą Ekonomiczną „INVEST-PARK” rusza budowa bocznicy kolejowej i centrum logistycznego dla fabryki Mercedesa w Jaworze.
Inwestycja obejmuje budowę bocznicy kolejowej w południowo-zachodniej części strefy ekonomicznej, podobszar Jawor/DSAG S3, oraz centrum logistycznego na terenie dolnośląskiej fabryki Mercedes-Benz.
Bocznica połączona będzie z linią kolejową Kędzierzyn Koźle – Kamieniec Ząbkowicki – Legnica. Na powierzchni 2,6 ha powstanie centrum logistyczne, czyli nowoczesna platforma przeładunkowa z zaawansowaną technologicznie infrastrukturą, przeznaczoną w szczególności do obsługi transportu baterii litowo-jonowych z Jawora do fabryk Mercedesa na świecie. Na początku 2024 większość dostaw do zakładu i transport gotowych produktów przeniesie się z drogi na tory.
Ograniczenie transportu drogowego
– Dążenie do neutralności pod względem emisji CO2 było naszym celem od samego początku istnienia fabryki w Jaworze. Zakład zasilany jest w 100% energią odnawialną. Kolejnym krokiem redukcji śladu węglowego jest obszar logistyki. Dzięki nowej bocznicy kolejowej zminimalizujemy transport drogowy do i z fabryki, który zastąpią przewozy koleją. Wspólnie z Wałbrzyską Specjalną Strefą Ekonomiczną robimy kolejny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju naszej produkcji i dystrybucji – mówi Aleksandra Łukasiak, CEO Mercedes-Benz Manufacturing Poland.
? Źródło: Mercedes-Benz