Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) ogłosił decyzję, która znosi obowiązek powrotu ciężarówek do kraju rejestracji co osiem tygodni, wynikający z Pakietu Mobilności. Decyzja została wydana po długim procesie, w którym siedem państw członkowskich, w tym Polska, złożyło skargi na przepisy Pakietu. TSUE uchylił przepis dotyczący powrotu ciężarówek, uznając, że

Deutsche Bahn AG, właściciel DB Schenker, ogłosił porozumienie z DSV w sprawie sprzedaży globalnej działalności logistycznej DB Schenker za kwotę 14,3 miliarda euro. Dzięki temu połączeniu powstanie największa firma przewozowa w Europie, oferująca swoje usługi na całym świecie. Ostateczne sfinalizowanie tej gigantycznej transakcji jest planowane na 2025 rok, po uzyskaniu wszystkich

Niemcy ogłosiły wprowadzenie zaostrzonych kontroli granicznych na wszystkich swoich przejściach od 16 września 2024 roku. Decyzja ta, jak poinformowała minister spraw wewnętrznych Nancy Faeser, jest reakcją na narastające problemy z nielegalną migracją oraz zagrożeniami związanymi z terroryzmem. Dla branży transportowej zaostrzenie kontroli oznacza dodatkowe wyzwania. Przewoźnicy mus

Transport i Logistyka Polska (TLP) poinformowała, że zapowiadane dofinansowanie na wymianę tachografów cyfrowych dla przewoźników nie zostanie zrealizowane. Jak przekazała Pani Renata Rychter, Dyrektor Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury, mimo że resort znalazł odpowiednie środki na ten cel, projekt przepisów nie uzyskał akceptacji w toku uzgodnień między

W lipcu 2024 r. Federalny Urząd ds. Logistyki i Mobilności (BALM) przeprowadził priorytetowe kontrole transportu towarowego na niemieckich drogach. Sprawdzano przestrzeganie przepisów dotyczących kabotażu, tygodniowego okresu odpoczynku oraz przeprowadzano techniczne kontrole pojazdów. W rezultacie nałożono kary na kwotę około 135 009 euro, a łącznie skontrolowano 1614 pojazdów. Najw

Rząd przyspiesza wdrożenie elektronicznej kontroli firm zagranicznych w systemie SENT, w celu ochrony polskich przewoźników drogowych i zwiększenia nadzoru nad przewozami towarów wrażliwych. Zmiany te wprowadzą obowiązek rejestracji dla przewoźników spoza UE od 1 listopada 2024 roku, a dla firm z UE i EFTA od 1 stycznia 2025 roku. Nowe przepisy mają na celu poprawę […]

Sytuacja na polskim rynku transportowym, podobnie jak w innych krajach europejskich, staje się coraz bardziej napięta w związku z nadchodzącym obowiązkiem wymiany tachografów. Od 1 stycznia 2025 roku każda ciężarówka, która jest wyposażona w tachograf starszy niż inteligentnej 1. generacji, musi zostać wyposażona w tachograf inteligentny 2, generacji, jeśli chce realizować transpo

Rządowy projekt nowelizacji rozporządzenia dotyczącego opłat elektronicznych na drogach krajowych przewiduje rozszerzenie sieci dróg objętych tymi opłatami o dodatkowe 1600 km, co zwiększy łączną długość płatnych odcinków do około 5260 km. Zmiany te mają na celu poprawę finansowania infrastruktury drogowej i lepsze zarządzanie ruchem. Jednakże dla firm transportowych oznacza t

Rząd pracuje nad nowelizacją ustawy, która zakłada rozszerzenie systemu monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów, znanego jako SENT, na nowe grupy towarów, w tym beton gotowy do wylania oraz paliwa opałowe. Celem tych zmian jest lepsza kontrola nad przepływem tych towarów oraz uszczelnienie systemu podatkowego, co ma zapobiegać nielegalnemu obrotowi i zmniejszać szarą stre