Transport i Logistyka Polska (TLP) poinformowała, że zapowiadane dofinansowanie na wymianę tachografów cyfrowych dla przewoźników nie zostanie zrealizowane. Jak przekazała Pani Renata Rychter, Dyrektor Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury, mimo że resort znalazł odpowiednie środki na ten cel, projekt przepisów nie uzyskał akceptacji w toku uzgodnień między

W lipcu 2024 r. Federalny Urząd ds. Logistyki i Mobilności (BALM) przeprowadził priorytetowe kontrole transportu towarowego na niemieckich drogach. Sprawdzano przestrzeganie przepisów dotyczących kabotażu, tygodniowego okresu odpoczynku oraz przeprowadzano techniczne kontrole pojazdów. W rezultacie nałożono kary na kwotę około 135 009 euro, a łącznie skontrolowano 1614 pojazdów. Najw

Rząd przyspiesza wdrożenie elektronicznej kontroli firm zagranicznych w systemie SENT, w celu ochrony polskich przewoźników drogowych i zwiększenia nadzoru nad przewozami towarów wrażliwych. Zmiany te wprowadzą obowiązek rejestracji dla przewoźników spoza UE od 1 listopada 2024 roku, a dla firm z UE i EFTA od 1 stycznia 2025 roku. Nowe przepisy mają na celu poprawę […]

Sytuacja na polskim rynku transportowym, podobnie jak w innych krajach europejskich, staje się coraz bardziej napięta w związku z nadchodzącym obowiązkiem wymiany tachografów. Od 1 stycznia 2025 roku każda ciężarówka, która jest wyposażona w tachograf starszy niż inteligentnej 1. generacji, musi zostać wyposażona w tachograf inteligentny 2, generacji, jeśli chce realizować transpo

Rządowy projekt nowelizacji rozporządzenia dotyczącego opłat elektronicznych na drogach krajowych przewiduje rozszerzenie sieci dróg objętych tymi opłatami o dodatkowe 1600 km, co zwiększy łączną długość płatnych odcinków do około 5260 km. Zmiany te mają na celu poprawę finansowania infrastruktury drogowej i lepsze zarządzanie ruchem. Jednakże dla firm transportowych oznacza t

Rząd pracuje nad nowelizacją ustawy, która zakłada rozszerzenie systemu monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów, znanego jako SENT, na nowe grupy towarów, w tym beton gotowy do wylania oraz paliwa opałowe. Celem tych zmian jest lepsza kontrola nad przepływem tych towarów oraz uszczelnienie systemu podatkowego, co ma zapobiegać nielegalnemu obrotowi i zmniejszać szarą stre

Rząd Niemiec sprzeciwia się propozycji Komisji Europejskiej dotyczącej zmian w unijnej dyrektywie dotyczącej wymiarów i masy ciężkich pojazdów użytkowych. W odpowiedzi na wniosek jednej z grup parlamentarnych, Rząd Federalny podkreślił, że zwiększenie nacisku na osie do 12,5 tony oraz wzrost masy całkowitej niskoemisyjnych pojazdów o 4 tony “nie może być poparte ze względów i

Kierowcy ciężarówek w UE mogą spodziewać się poprawy warunków odpoczynku dzięki nowym funduszom od Komisji Europejskiej! Na odpowiedź na apele IRU i przedstawicieli przemysłu, Komisja ogłosiła dodatkowe 60 mln EUR na budowę i modernizację bezpiecznych parkingów w ramach instrumentu „Łącząc Europę”. Dyrektor ds. rzecznictwa UE i delegat generalny IRU, Raluca Marian, podkreśl

Nowe przepisy dotyczące TPMS dla ciężarówek i naczep w UE! Od 6 lipca 2024 r. wszystkie nowe ciężarówki i naczepy rejestrowane w Unii Europejskiej muszą być wyposażone w system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS). Ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz poprawę efektywności transportu. Dlaczego TPMS jest ważny? Bezpieczeństwo: System monitorowania ciśnienia

Już w najbliższą sobotę wakacyjne ograniczenia ruchu w Niemczech zaczną obowiązywać.   Kogo dotyczy wakacyjny zakaz jazdy? Wszystkie pojazdy o DMC powyżej 7.5 tony, a także wszystkie pojazdy ciężarowych (niezależnie od DMC) ciągnących przyczepę lub naczepę.   Kiedy i gdzie obowiązuje wakacyjny zakaz jazdy? Zakaz jazdy obowiązuje od 1 lipca do 31 sierpnia włącznie i [&