ETA – Nowy obowiązek dla podróżujących do Wielkiej Brytanii!
Jeździsz na trasach do Wielkiej Brytanii? Od 2 kwietnia 2025 r. wchodzą w życie nowe przepisy – każdy kierowca przed wjazdem na teren UK będzie musiał posiadać ETA (Electronic Travel Authorisation), czyli elektroniczne zezwolenie na podróż. Bez tego nie zostaniesz wpuszczony na Wyspy, nawet tranzytem! 💡 Co musisz wiedzieć: ✔️ Obowiązkowe od 2.04.2025 dla obywateli […]
Zmiany w opłatach Eurowiniety od 25 marca 2025 – nowe zasady dla wszystkich pojazdów
Od 25 marca 2025 r. Eurowinieta będzie obliczana według nowego modelu, uwzględniającego zarówno normę emisji Euro (0–6), jak i klasę emisji CO₂. W praktyce oznacza to, że pojazdy o tej samej normie Euro mogą mieć różne stawki opłat, zależnie od poziomu emisji CO₂. 📌 Przykładowe zmiany dla pojazdów Euro 6 (4+ osie): 🔹 Opłata dzienna: […]
Mniej ciężarówek, mniej naczep – transport drogowy wchodzi w nowy rok ze spadkam
📉 Styczeń 2025: Spadki w rejestracjach pojazdów użytkowych Nowy rok nie przyniósł poprawy na rynku transportowym. W styczniu zarejestrowano 1 823 pojazdy użytkowe powyżej 3,5 tony, co oznacza spadek o 20,4% rok do roku i 28,8% mniej niż w grudniu 2024 r. 🚛 Samochody ciężarowe 1 578 rejestracji (-26,3% r/r) Największy spadek w […]
ROADPOL Truck & Bus – kontrole ciężarówek i autobusów od 17 do 23 lutego 2025
🚛 ROADPOL: KONTROLE JUŻ OD 17 LUTEGO! 🚔 W dniach 17–23 lutego 2025 roku na europejskich drogach odbędzie się kolejna akcja ROADPOL Truck & Bus. Inspektorzy będą sprawdzać pojazdy ciężarowe i autobusy pod kątem zgodności z przepisami transportowymi. 🔎 Co będzie kontrolowane? •Czas pracy i odpoczynku kierowców: Od 2025 roku inspektorzy analizują zapisy z tachografu [&he
BALM potwierdza brak kar podczas okresu edukacyjnego do 28.02.2025 r.
W odpowiedzi na pojawiające się pytania i wątpliwości dotyczące obowiązku wymiany tachografów na urządzenia II generacji, skierowaliśmy zapytanie do Federalnego Urzędu ds. Logistyki i Mobilności (BALM). Dziś otrzymaliśmy oficjalną odpowiedź, która rozwiewa wszelkie wątpliwości! „Federalny Urząd ds. Logistyki i Mobilności (BALM) nie będzie nakładać żadnych kar finan
Holandia dziś rozpoczyna kontrole graniczne na granicach z Niemcami i Belgią.
🚛 Informacja dla kierowców i firm transportowych 🚛 📢 Od poniedziałku Holandia rozpocznie kontrole graniczne na swoich granicach z Niemcami i Belgią. 🔎 Co warto wiedzieć? •Kontrole będą przeprowadzane wyrywkowo. •Nie będzie stałych punktów kontrolnych na granicach. •Holenderska straż graniczna zapewnia, że kontrole „prawie” nie wpłyną na płynność ruchu. ➡️
Zakaz ruchu – Niemcy 31-01.11.2024
Na dzień 31 października 2024 (Dzień Reformacji) oraz 1 listopada 2024 (Wszystkich Świętych) w Niemczech obowiązują ograniczenia ruchu dla ciężarówek w wybranych landach: – 31 października – Dzień Reformacji: Zakaz jazdy obowiązuje od godziny 00:00 do 22:00 w landach: Brandenburgia, Brema, Hamburg, Meklemburgia-Pomorze Przednie, Dolna Saksonia (od 06:00), Saksonia, Saksoni
Zmiana czasu na zimowy z 26 na 27 października: Jak poprawnie przestawić tachografy?
W najbliższy weekend, w nocy z 26 na 27 października, przestawiamy zegarki oraz tachografy na czas zimowy. W nocy z soboty na niedzielę, o godzinie 3:00, zegary cofniemy na godzinę 2:00. 🕐🚛Współcześnie zdecydowana większość pojazdów ciężarowych wyposażona jest w tachografy cyfrowe, które stopniowo zastępują starsze modele analogowe. W nowoczesnych tachografach cyfrowych zmia
Francja wprowadza kontrole graniczne wzorem Niemiec – zaostrzenia do końca kwietnia 2025 r.
🇫🇷 Francja przywraca kontrole graniczne od 1 listopada 2024! W okresie od 1 listopada 2024 do 30 kwietnia 2025 Francja wprowadza tymczasowe kontrole na granicach z sześcioma krajami: Luksemburgiem, Belgią, Niemcami, Szwajcarią, Włochami i Hiszpanią. 👮Podobnie jak Niemcy, Francja podała jako powód terroryzm i migrację, zgłaszając „poważne zagrożenia dla porządku publicznego
Trybunał Europejski: Koniec obowiązkowego powrotu ciężarówek do kraju rejestracji
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) ogłosił decyzję, która znosi obowiązek powrotu ciężarówek do kraju rejestracji co osiem tygodni, wynikający z Pakietu Mobilności. Decyzja została wydana po długim procesie, w którym siedem państw członkowskich, w tym Polska, złożyło skargi na przepisy Pakietu. TSUE uchylił przepis dotyczący powrotu ciężarówek, uznając, że