🚛 ROADPOL: KONTROLE JUŻ OD 17 LUTEGO! 🚔 W dniach 17–23 lutego 2025 roku na europejskich drogach odbędzie się kolejna akcja ROADPOL Truck & Bus. Inspektorzy będą sprawdzać pojazdy ciężarowe i autobusy pod kątem zgodności z przepisami transportowymi. 🔎 Co będzie kontrolowane? •Czas pracy i odpoczynku kierowców: Od 2025 roku inspektorzy analizują zapisy z tachografu [&he

🚛 Informacja dla kierowców i firm transportowych 🚛 📢 Od poniedziałku Holandia rozpocznie kontrole graniczne na swoich granicach z Niemcami i Belgią. 🔎 Co warto wiedzieć? •Kontrole będą przeprowadzane wyrywkowo. •Nie będzie stałych punktów kontrolnych na granicach. •Holenderska straż graniczna zapewnia, że kontrole „prawie” nie wpłyną na płynność ruchu. ➡️

Na dzień 31 października 2024 (Dzień Reformacji) oraz 1 listopada 2024 (Wszystkich Świętych) w Niemczech obowiązują ograniczenia ruchu dla ciężarówek w wybranych landach: – 31 października – Dzień Reformacji: Zakaz jazdy obowiązuje od godziny 00:00 do 22:00 w landach: Brandenburgia, Brema, Hamburg, Meklemburgia-Pomorze Przednie, Dolna Saksonia (od 06:00), Saksonia, Saksoni

W najbliższy weekend, w nocy z 26 na 27 października, przestawiamy zegarki oraz tachografy na czas zimowy. W nocy z soboty na niedzielę, o godzinie 3:00, zegary cofniemy na godzinę 2:00. 🕐🚛Współcześnie zdecydowana większość pojazdów ciężarowych wyposażona jest w tachografy cyfrowe, które stopniowo zastępują starsze modele analogowe. W nowoczesnych tachografach cyfrowych zmia

🇫🇷 Francja przywraca kontrole graniczne od 1 listopada 2024! W okresie od 1 listopada 2024 do 30 kwietnia 2025 Francja wprowadza tymczasowe kontrole na granicach z sześcioma krajami: Luksemburgiem, Belgią, Niemcami, Szwajcarią, Włochami i Hiszpanią. 👮Podobnie jak Niemcy, Francja podała jako powód terroryzm i migrację, zgłaszając „poważne zagrożenia dla porządku publicznego

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) ogłosił decyzję, która znosi obowiązek powrotu ciężarówek do kraju rejestracji co osiem tygodni, wynikający z Pakietu Mobilności. Decyzja została wydana po długim procesie, w którym siedem państw członkowskich, w tym Polska, złożyło skargi na przepisy Pakietu. TSUE uchylił przepis dotyczący powrotu ciężarówek, uznając, że